Friday 10 April 2015

Cuiburi de ciocolată pentru Paște

     După aproape un an și jumătate de blogging a venit și acest moment: prezentarea unei rețete pe blog. Deși o știam de câțiva ani, am făcut această rețetă prima dată weekend-ul trecut, când am sărbătorit Paștele catolic. Am fost foarte plăcut surpinsă de cât de repede se face și de cât de gustoasă și deosebită este, așa că am decis să o împart și cu voi. Știu că e plin youtube-ul de filmulețe cu chocolate easter nests, dar m-am gândit că poate vreți și o variantă românească, testată. :)

Din ingredientele menționate mai jos mi-au ieșit aproximativ 15 cuiburi.
Timp de preparare: 20 de minute
Nu necesită coacere!

Ingrediente:
  • 120 g cereale fâșii (pot fi înlocuite cu fulgi de porumb  sau orez expandat)
  • 300 g ciocolată de menaj (dulce, amăruie, albă, de care doriți voi)
  • câteva mini ouă de ciocolată (dacă nu se găsesc, pot fi înlocuite cu bombonele care seamănă cu ouă, jeleuri, m&m, skittles etc)



Vom avea nevoie și de o tavă pentru brioșe și de forme din hârtie ( sau silicon) pentru brioșe pe care le vom pregăti dinainte, pentru că va trebui să ne mișcăm rapid. 

Într-un bol încăpător fărâmițăm cerealele.


Mărunțim ciocolata și o topim la bain marie.

Turnăm ciocolata topită peste cereale și amestecăm bine până ce cerealele vor fi complet învelite. 



După ce cerealele au fost complet învelite în ciocolată, e timpul să formăm cuiburile. Trebuie să ne mișcăm repede pentru că ciocolata tinde să se răcească și va fi din ce în ce mai greu să o modelăm.
Operațiunea e foarte simplă: nu trebuie decât să luam o lingură de cereale învelite în ciocolată și să o punem în forma de hârtie, având grijă să apăsăm ușor în mijloc pentru a face loc ouălor. 

După ce am pus compoziția în fiecare formă, punem în mijlocul fiecărui cuib câte 3 mini ouă de ciocolată. Scoateam apoi formele de hârtie cu grijă din tavă și le punem la frigider. 


După ce am pus prima serie la frigider, punem alte forme de hârtie în tava de brioșe și repetăm pașii anteriori până terminăm compoziția. 
Ciocolata se întărește foarte repede la frigider, astfel că după 10 minute, cuiburile pot fi servite.



După cum ați văzut e o rețetă foarte simplă și rapidă, pe care o puteți face și cu copiii  voștri. Eu mă bucur tare mult că am încercat-o, iar de acum înainte cuiburile de ciocolată nu-mi vor mai lipsi niciodată de pe masa de Paște pentru că se prepară ușor, sunt delicioase și de efect.

Ce părere aveți despre această rețetă?
O veți realiza?

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...